Allmänna
Senast uppdaterad - 14 April 2025
admane-it-företag-jönköping

Generella villkor som gäller när du anlitar AdMane.


Dessa allmänna villkor gäller när du anlitar AdMane AB (”AdMane”, ”vi”, ”oss”) för IT-tjänster och relaterade konsultinsatser. Villkoren gäller i tillämpliga delar tillsammans med separat överenskommelse, offert eller avtal. Vid motstridigheter gäller särskild överenskommelse i första hand.

2. Tjänster och Innehåll
AdMane erbjuder IT-tjänster inom drift, support, molnlösningar, IT-säkerhet, nätverk, licenshantering och rådgivning. Detaljerad beskrivning av vad som ingår i din lösning framgår av separat avtal eller offert. Tjänsternas omfattning kan anpassas efter överenskommelse.

3. Priser och Betalningsvillkor
Alla priser anges exklusive mervärdesskatt (moms). Fakturering sker enligt överenskommelse, vanligtvis månadsvis i efterskott. Betalningsvillkor är 20 dagar netto från fakturadatum om inget annat avtalats. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen. Påminnelseavgift och inkasso kan tillkomma vid utebliven betalning.

4. Support, Tillgänglighet och SLA
Vi strävar efter att erbjuda snabb, personlig och professionell support. Specifika svarstider, tillgänglighet och eventuella servicenivåavtal (SLA) regleras i enskilda kundavtal. Vi förbehåller oss rätten att prioritera ärenden utifrån allvarlighetsgrad och påverkan.

5. Sekretess och Dataskydd
All information och data som vi hanterar behandlas strikt konfidentiellt och enligt gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter. Mer information finns i vår Integritetspolicy.

6. Kundens Ansvar
Du som kund ansvarar för att tillhandahålla korrekt och nödvändig information för att vi ska kunna leverera avtalade tjänster. Du ansvarar även för att följa gällande lagar och riktlinjer vid användning av våra tjänster.

7. Ansvar och Ansvarsbegränsning
AdMane ansvarar för att leverera avtalade tjänster med fackmannamässig omsorg. Vi ansvarar inte för indirekta skador, såsom utebliven vinst, minskad omsättning, förlust av data eller annan följdskada, om inte annat uttryckligen avtalats. Vårt sammanlagda ansvar är alltid begränsat till ett belopp motsvarande det arvode som betalats för den aktuella tjänsten under de senaste tolv månaderna.

8. Force Majeure
AdMane är inte ansvarigt för förseningar eller skador som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, myndighetsbeslut, arbetskonflikter eller större driftstörningar hos leverantörer.

9. Ändringar av Villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera dessa villkor. Ändringar träder i kraft när de publiceras på vår webbplats. Vid väsentliga förändringar informeras berörda kunder separat.

10. Uppsägning och Avtalstid
Avtalets löptid och uppsägningstid regleras i separat avtal eller offert. Vid avtalets upphörande återlämnas eller raderas kunddata enligt överenskommelse och gällande lagstiftning.

11. Kontakt
Vid frågor om våra villkor eller tjänster, kontakta oss gärna på info@admane.se.